lördag 22 oktober 2011

Släkten runt på tre dagar...

Tur det inte är tidsgräns på min blogg.....för då skulle den nog vara nedlagd vid det här laget....tappra är ni som kikar in här ibland....jag är verkligen inte att lita på just nu vad det gäller uppdateringar.

Har varit iväg på en "släkten runt på tre dagar" resa till Finland, landet där alla talar med underbar dialekt, cider och mellanöl går att köpa i affärerna och nationalmaten måste vara grillkorv. Som by the way är den godaste som finns, släng er i väggen Scan, ni har ingen fuckin chans mot Finska Attria, det är som flugvikt mot Ali.
Nåväl, jag tog ongen med mig och flygresan var nog det kortaste i historien, vi var knappt upp och vände ovanför molnen och flygvärdinnorna, japp de var väl en tre stycken tror jag, hann nätt och jämt med att bjuda pasagerarna på en godis innan vi var på väg ner igen, smidigt som fan!
Vi hade ett välplanerat besöksschema som mina kära föräldrar, som också var på besök, hade satt ihop, där fikaborden avlöste varandra på löpande band. Ja just det ja, glömde nämna att alla i Finland har svart bälte i fikabröd också, och jag tror min älskade farmor innehar rekordet, i alla klasser, utan konkurrens.

Men varm i hjärtat blir jag när jag ser hur väl min lilla onge sköter sig ihop med min lilla, spröda mommo, hur han försiktigt kramar henne, eldar brasa och ger av sin oförställda kärlek till en person som han faktiskt inte känner, kallar henne för gamla mommo Sally och fyller på med kramar hon kan stoppa i fickan när han åkt. Blir glad att jag ännu en gång, ännu ett år prioriterar att låta honom få träffa henne och min farmor och farfar....att jag hinner....

   
//M

3 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

mmmmm...ja, att ta sig tid att åka å hälsa på våra gamla släktingar är värd guld, vi vet ju inte hur länge vi har dem kvar....
för den finska korven finns ju alltid att få tag i, likaså cidern i matvarubutiken, men livet....ja, det varar ju inte i evighet! ♥

Så söt bild på Lilla C å mommo Sally och så underbart att han kommer ha minnet fullt av bilder av sina nära å kära när han blir äldre....

Carina sa...

Tack för besöket! :-) Fin bild Rantamor har fångat av Colin o mommo/fammo! :-)

Ha det gott! Kramar från Åivo.

Rantamor sa...

Kan bara hålla med...
och fotot är ett kärleksfullt ögonblick...
har gjort en ny redigering och tvättat lillaC om munnen... =D

det på gamlafaffa å LillaC har jag redigerat ska skicka d som födelsedagskort...
han fyller ju 28:onde okt.

ha en trevlig kväll.hoppas den lilla trivs i Kråken...