tisdag 10 maj 2011

Undrar om Einstein strök mycket tvätt?

Idag har jag onsdag, fast det är tisdag, märkligt, kommer veckan att kännas längre eller kortare då? Å andra sidan efterlyste jag en extra vardag förra veckan så det måste ju betyda att jag får den denna vecka iaf, bra men skumt det hela...

Idag har jag fraktat min otränade röv till Skellefteå tur och retur för att hjälpa en kollega med lite småpyssel, jag har alltid gillat att köra bil ensam längre stäckor, det ger mig tid att reflektera och tänka.

Att tänka är ju iofs inget problem annars heller, min hjärna har en standby funktion så när jag utför arbetsmoment som inte kräver hjärnverksamhet, då jädrar drar hjärnan igång av sig själv. Låter underligt, yes I know... men säg att jag ska ställa mig och stryka, kräver inte mycket hjärna, då kommer jag på mig själv med att sådär indirekt planera lite nya projekt i trädgården, när jag duschar ja då dyker det genast upp ideér om bättre planerade scheman på jobbet eller några förbättringar på lagret och det är fan inte något jag forcerar fram, det bara händer. Hmm...jag är nog ett underbarn iaf som jag skrev om tidigare. ;-)

Detta fenomen är inget som uppskattas här på hemmaplan direkt, stackars, stackars långe mannen när jag var hemma med lilla C, har ni någon aning om hur understimulerad min hjärna var, typ hela tiden, jag menar man sitter still och ammar en stooor del av dagen. Så varje eftermiddag när sambon kom hem, ja då hade jag googlat, skissat och i värsta fall beställt hem något till våran då nyinköpta villa.
Vilken aktiv blogg jag hade haft om jag kommit på att starta igång en då!

Nåväl, ikväll är det första delfinalen i tävligen om mest spektakulära, gräsliga, paljettbeströdda scenklädsel och jag ska naturligtvis sitta bänkad för en kvalificerad smskavalkad med min kära mor där vi risar och rosar europas samlade schlagerbidrag på ett väldigt kritiskt analyserande sätt.

Men innan dess ska jag dra ett varv med skurtrasan här hemma, skulle ha gjort det i helgen men va fan, kom ett högtryck och en planerad barcelonaresa i vägen.

//M

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Fängslad inlåst och tortarad med kaffebröd (läs blogg) kan jag ju inte ens se första delen av melodispektaklet....om jag nu inte kan muta nån vakt ???
Näe....kommer aldrig att gå...

Hoppas allt är bra med er...

Kramar.

Camilla (Rantis) sa...

....då så, då har man överlevt delfinal nummer 1...
Blev ungefär som jag trott....fast hade nog Norge med i topp 10!
*S*
En liten udda favvo för mig är just nu Georgien...lite rapp,rock och skrik!
får se hur det går för svärmordrömmen Saade på torsdag...

Annelie sa...

Ja, nog såg jag också det där spektaklet, Norge och Finland var mina favoriter. De andra kan slänga sig i väggen allihop tyckte jag...