fredag 12 november 2010

Nöjd, berusad och alldeles alldeles underbar..

Idag fredag, en jäkligt skön dag, man vaknar upp, ganska trött, men med ett nöjt leende på läpparna, det är fuckin fredag, kliver upp, duschar,, yada yada, ja ni vet alla de där rutinerna man gör varje morgon, frukost, klä på sig, köra ut ungen ur garaget och lämna bilen på dagis och hela det där köret man gör varje morgon.
Runt lunch börjar man känna den där känslan, leendet blir bredare och långsamt börjar man känna ledigheten krypa upp genom kroppen. Fredagar är ena riktigt sköna dagar, man kommer hem där på sena eftermiddagen, sambon har slutat ett par timmar tidigare och eftersom jag har en alldeles, alldeles underbar man i mitt liv som gillar att fixa och städa här hemma så kommer jag alltid hem till ett undanstädat hem där en tvårätters middag är förberedd och där jag för det mesta bara behöver tända lite ljus, hälla upp en martini och sätta mig och njuta efter jobbet.

 Och JA, jag vet att jag är förbannat bortskämd, men det gäller att välja rätt när det gäller. *flinar*

Dessutom har jag inte sen jag träffade mannen min, träffat eller sett någon som på något sätt kan mäta sig med min man, ja det är klart, jag har ett frikort på Martin Stenmark, men kom igen, när kommer det någonsin att hända?
Så...det är fredag, jag har världens bästa sambo, min fyraårige son håller på att kunna läsa och jag dricker Martini, livet är komplett, ja, alldeles, alldeles underbart.

Funderar på att klippa mig by the way, är så förbaskat sugen på förändring, och eftersom jag har en frisör som vägrar klippa "lagomfrisyrer" så får jag lixom välja, lång eller kort, finns ingen mellanmjölk om man säger så, mini eller tjockmjölk alltså.
Långt hår har jag haft länge nu, rakt, rockigt, lockigt, snelugg och kort lugg, så nu är det dags för förändring, har googlat runt lite och har hittat några inspirationsbilder.
Vilken gillar ni?

Den här ovan är cool tycker jag, tycker Elin i Idol har en riktigt snygg frisyr men riktigt så kort vågar jag nog inte köra på direkt. Hmm, har inte riktigt fått kläm på det här med att lägga till foton, blir alltid lite underligt när man ska skriva text sen. Nåväl, snart är det dags för lilla killen att krypa i säng, myser just nu i soffan med den andra mannen i mitt liv, tänk så lyckligt lottad jag är egentligen, jag är favoritbarnet i familjen (he, he måste bara reta upp lillebror lite) jag har en underbar liten familj (har ju tränat som faan på detta när jag var liten, det var dockhus, barbies som for på raggarsvängen och spelade klädpoker, ehum, lovar att berätta om detta i ett annat blogginlägg, jag var under påverkan av en äldre granne), jag bor i ett pastellgrönt hus på whisteria lane där alla hemmafruar dricker drinkar och skvallrar på sina lediga dagar. ;-) Och ikväll med god mat i magen, mina två favoritkillar i soffan och med lite vin i kroppen så är jag väldigt nöjd med tillvaron (fast det är jag alltid, ser ingen anledning att klaga, vem fan vinner på det egentligen, det är bara att bryta ihop och gå vidare anser jag) Vidrig, pretentiös människa tycker ni, ja kanske, men så är det. If you can´t deal with it, you have to live with it.

Nä hörrni, ni som fortfarande läser för att ni tror att det ska komma något vettigt ur detta inlägg, så kommer det inte att komma, nu ska jag skicka sonen i säng och överraska sambon med att ta disken medans han lägger lilla C.

Njut ikväll nu alla trevliga, härliga, underbara människor, the force is with you.

Med vin i kroppen, ett nöjt leende och en tro att alla är goda,

//M

9 kommentarer:

Anonym sa...

Har du hunnit med flera martinis ;)
Det låter underbart och så fantastiskt härligt att du ser allt fint du har och njuter av det på alla sätt och vis!!!! Skål och stor kram!!//AnnaKarin

Annelie sa...

Härligt, och frisyrerna är fräcka allihop tycker jag, svårt att välja...
Det blir skitbra det där med vinkvällen hos mosran tycker jag! Absolut! Kul!

Anonym sa...

Hoppas din kväll fortsatt i samma trevliga anda.
Angående frisyrerna så röstar jag på hon som har röd kavaj. Den var tuff, tror den kan passa på dej.

:-)

Anonym sa...

Trevlig helg till er! :-)
Slänger nog ut en röst på hon i rött jag med! :-) Fast frisyren på tjejen i första bilden e nog oxå tuff!
Lycka till med frisyrbytet! :-)

Kramar från Åivo.

Rantamor sa...

Första bilden....är det en frisyr...trodde hon var nyuppstigen i fjällen efter en vecka utan vatten och schampoo...
Hihihihi favoritbarn ??? va får du allt ifrån =) Vi har bara ett favvo barn , han är fyra år, ljushårig och bara alldeles underbar....vi har förmånen att få låna han ibland...lämna tillbaks...och låna igen när vi börjar längta.
Gissa vem??

Såg du vilken bukett jag fick igår...unberbart jag sitter å bara njuter av rosorna.

Ha en underbar lördag. Kram.

Camilla (Rantis) sa...

...bara att lita på frisören...
de gör jag med min!!!!
Klippte ju mig två ggr här i Bollnäs, men nej nej...
Betalar hellre för en resa till S-vall så att bästa Pia får klippa mig...
Å den 10 dec är det dax igen...

Lycka till med frippan,
men det blir nog bra, för hon verkar ju ha en bra smak din frissa....

Hälsa Långe mannen å Lille C
Kram Minga

Annelie sa...

Har du bestämt dig för vilken frisyr du ska ha ännu?

Annelie sa...

Det blir inte innan jul i alla fall.....

Unknown sa...

Hej och tack för din kommentar! Kul att du tittar in. Hos dig var jag och läste redan för några dagar sedan men jag är stundtals så jädrans dålig på att kommentera. Undrade då, och undrar ännu, vilken av de tuffa frisyrerna som du kommer att välja. Svar kommer väl så småningom kan jag tro...*L*
Ha en bra fortsättning på veckan! /SA