tisdag 30 november 2010

Man kan ju inte nysa på grannen!?

Är lite frusen och snuvig ikväll och som av en händelse såg jag en reklamsnutt för en nässpray på tv, ja ni vet den där när tjejen ser helt bedrövligt förkyld ut och nyser vilt på en busshållplats och rakt i famnen på en tidningsläsande kostymsnubbe?
 Men ursäkta!? Sen när började man nysa på det sättet? Jag börjar bli irriterad, och dessutom sitter mannen och ser helt oberörd ut och påstår att även han är jätteförkyld men att han redan har sprayat näsan. Äh in my ass, skitreklam säger jag.
Jag menar, skulle tro att den jag duschar med baciller mest troligt skulle bli störtförbannad över vilken ohyfsad människa jag är, och inte bara helt oberörd vända blad i tidningen och rekommendera nässpray.

Ok, dagens gnäll är utdelad, vad ska jag skriva om nu?

I helgen har vi haft finfrämmande här på tomtebo, lilla C´s  älskade och efterlängtade mommo och moffa kom på middag och pepparkaksbak, ja för att inga missförstånd ska uppstå så ska jag tillägga att snälla mommon hade med sig pepparkaksdeg, det är liksom förutsättningen att det ska bli bakat pepparkakor på Tomtebo. Vilken otrolig tur vi har, jag och lilla C, att vi har Rantamor för jag är inte mycket för bak annars, tycker det är rätt tråkigt, och det finns ju de som tjänar sitt levebröd på att baka, så det blir brödhyllan i affären.
På tal om brödhyllor i affären, har ni någonsin besökt en mataffär i Finland någon gång?
Om inte så ta en rundtur nästa gång, på ett Prisma eller någon annan stor mataffär, och kolla in brödavdelningen, jag säger bara, här snackar vi BIG BUSINESS, har aldrig någonsin sett så många sorters bröd på ett och samma ställe. När ni ändå är där, ta en titt på mejeridelen också, herre gud att man kan behöva ha så många sorters youghurt!? Jag var helt fascinerad sist och var tvungen att mms:a till min långe sambo som också är i matbranschen.

Långe sambon ja, drog precis iväg på innebandy igen, och jag måste erkänna att jag inte trodde att det skulle hålla i sig, men istället är det jag som ligger i soffan med datorn på magen om kvällarna och surfar efter någon nätsajt där de säljer motivation och energi. Suck...
Jag har dessutom skaffat en ny inneboende, "monstret", den står där uppe och lockar på mig, men vad händer, jag drar på mig en förkylning. Dubbelsuck, och jo, visst skulle jag kunna lightträna lite, men med tanke på tempot jag haft under hösten och hur frisk jag hållit mig så skulle det vara att utmana förkylningsdjävulen om jag ställer mig på "monstret" nu med förkylning i kroppen.
Så jag får ta och surfa hem lite snygga träningskläder istället så det känns roligare att komma igång när väl förkylningen släppt!! He, he, finns alltid en god anledning till shopping, eller hur?

Oj nu värderar de hus i Umeå på tv, måste jag kolla!

Med otrivin komp i högsta hugg,

//M

5 kommentarer:

Rantamor sa...

Men shit är det din tur nu att börja snora, ska det aldrig ta slut...vandrar bara runt runt...
*skratt* jo jag har också reagerat på den reklamen jäklar om någon skulle nysa på mig så där...=(
Förresten köpte pepparkakshusdelar idag, så att inte långe mannen köper ett också...
Är tung i huvet ikväll...
Näe nu ska jag lägga upp advent på tisdagstema...
Dina ljus och din tomte...

Tjingeling in me ortrivin....

Unknown sa...

Söt liten tomte, både här till höger och på Rantamors sida!
Hoppas att det är en snabbt övergående förkylning.
/SA

Rantamor sa...

ha du stulit min lillnisse =) =)
Han ä ju så söt, blev en massa söta foton på han. En linslusnisse.....

Annelie sa...

Jag har också reagerat på den där reklamen, vilken ohyfsad brud!
Riktigt fånigt, fast på mitt jobb går det ju bra förstås. Och ändå är det där ingenting mot hur en del bär sig åt hos oss på jobbet.
Hostar upp slemmiga gröna saker så stänker omkring går alldeles utmärkt att göra rätt i nyllet, utan att ens försöka hålla för handen, spotta, fräsa och kräkas går också bra.
Bara för att man jobbar på akuten betyder ju inte det att vi gillar att bli duschade av än den ena kroppsvätskan efter den andra.
Faktiskt inte.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Prosit !
En av Snövits dvärgar hette ju så.

Peppar,peppar ännu så har jag klarat mig från förkylning och kräksjukan m.m.småsnorig varje morgon, tror det är av gammal vana sedan jag rökte.Eller så är det medicinen som gör mig det.
hoppas Du kryar på Dig och inte smittar ner Lilla C.Snart är det ju riktig Julafton och han kan ju smitta ner Jultomten.

Kram Mi