lördag 15 mars 2014

Nervvrak och kurlingmorsa...

Så kom lördagen...den efterlängtade härliga lediga slappa lördagen där rumpan helst vill vila i min sköna fåtölj...näsan vill känna den fantastiska kaffearomen från den nybyggda koppen kaffe....lugnet sprider sig i kroppen...Men...bilden spricker abrupt som ljudet från skivspelaren när nålen dras av den snurrande skivan....
Istället sitter jag nedklämd i en sunkig glasskladdig galonsoffa på Leos Lekland med tusen stimmande svettiga sockerhöga barn springandes runt omkring mig och hurtigt påhejande rödblommiga föräldrar i bollhavet för småbarnen och funderar hur fan jag förlorade armbrytningen med långe mannen och hamnade mitt i det här oglamorösa kaoset med en pulverlatte i pappmugg...jag brukar ju vinna??

Lekland är verkligen döden för en kurlande "jag tror alltid att min unge kommer att dö" förälder...och fast ongen numera är så pass stor så att jag faktiskt kan sitta rätt avslappnad i soffan så har jag av nån outgrundlig anledning även ett visst ansvar för andras barn också...dom kan ju också dö...förstår varför jag inte blev sjuksköterska...snacka om domedagsprofet...- jasså du ramlade ner från ett tak, då lär du inte överleva...-Jaha...förstoppning säger du...ja skiter du inte då dör du...

Men seriöst...nog måste väl fler än jag reagera när femåringar börjar klättra upp på nättaket, ja utanpå där man inte ska klättra, och därifrån slänga sig i bollhavet som är en halvmeter djupt och mkt väl kan gömma en lite skrutt på ett å ett halvt. Ja jeeezus...lekland är inte min kopp te! 
Jag sitter där och blänger när en liten upprörd teling kommer fram till mig och vill att jag ska säga åt de andra barnen i bollhavet att man Inte får slänga bollar på varandra...varför han kommer till mig fattar jag inte...men jag såg väl förmodligen ut som häxansurtant där jag satt med min papplatte och surfplatta  blängandes med ihopsnörpt mun åt alla shitkids som inte gör som det står... Kan dom inte läsa???
Eh....nä just det ja...det kan dom inte....läsa alltså...gaaah....måste åka hem innan jag får sura uppstötningar. 

Tur att jag hade förträffligt sällskap iaf av likasinnad kurlande mamma...så att vi kunde sitta och oja oss tillsammans....med våra papplattemuggar...

Ikväll har långe mannen en väldigt viktig avgörande hockeymatch tydligen...ja inte vet jag...man vinner och man förlorar....och jorden fortsätter snurra...årstiderna byts ut...träden får musöron....och här sitter jag och vilar mina tinnitusskadade öron, sippar vin och plinkar på paddan...snodde med mig ett extra barn hem från Leos lekland...var liksom inte någon som reagerade...har hört att man kan stjäla större skor åt ungen sin ute i skohallen på sånna ställen, så jäkla smarta vissa föräldrar är, perfekt att lära sina barn att det är den slugaste som vinner...jag tänkte varför inte ta ett barn?  
Så nu har C en ny kompis! 😄 Alla nöjda och glada!

Ikväll ska jag som god mor pina mig igenom gladiatorerna med min son och imorgon ska vi tvinga den ohängde sonen att åka slalom för första gågen.
Han har sett vettskrämd ut när det kommit på tal och vägrat tänka tanken ens...- jag kommer att bryta benen om jag ska åka sådär som dom gör på tv tjuter han...jahaja...jo för vi hade verkligen tänk skicka ut honom i störtloppsbacken...aja...får väl se hur det går.

Nä...lite vin på det här så ska väl nerverna sluta vibrera...

Trevlig kväll,

//M 


2 kommentarer:

Rantamor sa...

Hahahahahaha....
du kan skriva du så att man hänger med.....

Ha nu en trevlig fortsatt lördag....

Anonym sa...

Leo = magsår för en normal förälder!
Löven har inte haft en viktig match sedan sluet på -80 talet.
Skidåkning är helt ofarigt, jag förespråkar det som du vet ;-)
Vin åt mamma och yttre influens åt C så kommer allt att lösa sig :-)
MVH
Fredrik