måndag 27 maj 2013

Kärlek och hjärtattack...

Måste bara lägga upp det här underbara kortet på min Goa lillonge som jag tog idag...kanske är det bara för att jag är hans fåniga morsa men jag tycker att han är helt underbar på det här kortet... Älskar honom så det nästan gör ont...
Stora killen sa jag idag....-Men jag vill vara din lilla kille svarar han...hur kan man neka till det?❤
Ska påminna honom när han fyller 18... Tro om han tycker lika då??

Sen är jag ju fotbollsmorsa numera...tror det kallas lagledare.. Och ännu en insikt har infunnit sig... Jag förstår nu mina föräldrars totala engagemang i vårt sportutövande som barn...det är ju helt underbart fantastiskt att få vara delaktig i all denna glädje och entusiasm... Och jag bär traditionen och "arvet" som engagerad förälder vidare samtidigt som jag har fullt sjå med att se lugn och värdig ut när något av "mina" barn gör mål eller när motståndarlaget har en spelare för mycket på planen.. Jösses... Och så är dom bara sex år... Jag kommer få en hjärtattack inom några år bara...på grund av fotboll...tragiskt...

//M 

1 kommentar:

Rantamor sa...

Klart han är din lilla kille...alltid.
Fastän förståss inte vet jag precis om Ante är min "lilla" kille, men han är iallafall min...eller vår.
Barn älskar men alltid men man äger dom inte !!!

Va kul att du gillar att vara fotbollsmorsa, och att du idag vet hur vi gnetade på med fotbollen, tur vi hade två bilar ibland. =)
Men vi njöt av livet och därefter såg också trädgården ut på sommaren...
blev mera ordning på den när ni växt ur dom första fotbollsskorna !!!

Söt är bara ett namna på Colin, han är ju så snygg också.
Tänk att vi fått så snälla och snygga barnbarn....
(säger kanske alla far å mor föräldrar)

=) =) =) =)

Tjingelingen från Rantamor.