lördag 4 maj 2013

Do or die...

Hemma i vardagen och en jäkla massa visset ogräs som ska rensas nu när snön gett vika och hänsynslöst avslöjar förra sensommarens tillkortakommande vad gäller ogräsrensande. Minns dock att jag var fruktansvärt ihärdig med vindrickandet i loungen... Så helt hopplös är jag inte...bara väldigt livsnjutande istället för ogräsrensande...
Har spenderat större delen av dagen knäståendes på mina rostiga fotbollsknän som snarare verkar tillhöra en åttioåring än en trettioplussare i sina bästa år, med huvudet inne i buskarna för att kantskära och gräsrensa våra häckar...
Ja inte min å långe mannens...herrejävlar...börjar det växa gräs där så hoppas jag nån har vett nog att slå ihjäl oss för då har vi snyltat nog på staten å kapitalet...
Men nu gäller do or die för häckjäveln å växer den inte i sommar så sliter jag upp den i höst så sant jag heter Malin...

Sen håller lillongen på att lära sig cykla...inte lätt för en storkurlande morsa att hålla sig cool när balansen saknas och instinkten att bromsa när man närmar sig ett hinder lyser med sin frånvaro..
Men skam den som ger sig å långe mannen gör ett bra jobb där han springer dubbelvikt efter den vilt trampande ädelstenen...och snart ser jag fram emot cykelutflykter med rosa skimmer A la glamour!

//M

Inga kommentarer: