tisdag 27 november 2012

Bröstchock och karma....

Howdy...

Sitter och småmyser lite med datorn i famnen, surfar runt lite, lyssnar på musik och bara har det alldeles sådär förträffligt, pösmunkshärligt som man bara kan ha när tv:n är av, långe mannen har parkerat framför lite hockey i en annan del av vårt hus och sonen har slutit sina vackra ögon för kvällen.

Igår ringde det på dörren...vilket i sig är väldigt ovanligt...av ren förvåning går jag och öppnar...vilket vi inte alltid gör om vi hinner se att det står en hugad tv-kanals försäljare eller annat löst folk av säljarkaraktär och våldför sig på ringklockan.
Hur som så öppnar jag samtidigt som jag inser att det är en säljare som står utanför...som väldigt gärna ville höra sig för om vårt brandskydd och visa hur bra hans produkter skulle fungera i just vårt helt otroligt oskyddade hem.
Eftersom jag faktiskt emellanåt kan känna aningens medlidande för dessa stackare som så snabbt men detaljerat som möjligt ska försöka haspla ur sig sitt ärende innan dörren stängs framför näsan på dem så lyssnade jag vääääldigt uppmärksamt...nickar emellanåt då jag märker att den stackars unga killen blir märkbart nervös allteftersom han berättar fördelar...
Han undrar om han får komma in och jag nekar lite svävande att nej jag är lite upptagen just nu...och upptäcker ungefär i samma stund att skjortan jag dragit på mig inte riktigt är heeelt knäppt...ungefär i brösthöjd...
Så där står det alltså en ung kille som försöker sälja brandvarnare av högsta klass samtidigt som jag visar grand canyon på bästa sändningstid och säger att jag är lite upptagen med något som jag inte kan definiera...

Stackarn...

Vi har under en längre tid haft läckage på vår fjärrvärmemackapär till långe mannens förtvivlan...och trots flertalet besök av för ändamålet utbildade reparatörer har det inte blivit någon mer skillnad än att även våra plånböcker fått sig ett och annat läckande hål efter deras besök...
Idag dök det upp en montör...som skulle byta någon slags mätare för energibolagets räkning...och han bara erbjuder sig att fixa det som läcker samtidigt...vilken fantastisk person...långe mannen är alldeles lycklig... Och jag tänker att just idag var det vår tur att ta del av god karma...att vi förmodligen äntligen hade trillat över på pluskontot liksom...och det gör mig varm och lycklig...Det kanske var för att jag flashade brösten dagen innan...och gjorde den killen varm....och lycklig...

Ja det är sånt jag sitter och funderar över samtidigt som jag spelar musik och myser...inga konstigheter liksom...

Over 'n out!

//M

1 kommentar:

Rantamor sa...

Ja jag visade då inga bröst för dammsugarkillen idag jag inte, han fick nog snällt bara samla ihop sin stela kropp och kila vidare på gatan...
Jag hade då inget samvete som bad honom komma in trots att hans läppar va blå och tänderna skallrade...

Bra ni fått läckan lagad.

Tjingeling vi får höras om tisdagen...Kram.