fredag 16 november 2012

Även en blind höna och så vidare....

Var välkomnad du underbara fredagkväll...denna vecka har varit intensiv och det är en något utpumpad glamourmorsa som sitter och snurrar isbitarna i det urdruckna martiniglaset.

Denna vecka har spenderats i förkovrandets förtrollade värld och det har pratats, reflekterats, diskuterats, planerats och lyssnats som aldrig förr. Det förlovade landet jag hamnade i när jag bytte jobb skickade mig på en tvådagars värderingsstyrd ledarskapsutbildning och det är tammegröningen första gången jag i mitt verksamma liv fått känna mig så värdefull att det investeras en massa pengar och tid i mitt fortsatta utvecklande...

Inför dessa dagar har jag reflekterat över att jag faktiskt agerat som ledare i mitt arbete i 12 år....och inte en enda gång har någon skickat mig på nån vidare utbildning i ämnet, nä, här har man agerat John Wayne i bästa cowboyanda, skjutit vilt från höften och uppenbarligen lyckats ha en jäkla tur.... 

Intuition, människokännedom och magkänsla har styrt mina beslut och nu skulle jag då äntligen få nåt slags kvitto på om jag gjort nånting rätt eller bara haft en sjuhelsikes tur...Det gjordes analyser åt höger och vänster innan och den analytiska förmåga jag trott drivit mina beslut är väl inte riktigt lika stark som jag trodde, och lite andra egenskaper som jag inte trodde var så starka har gjort sig påminda i allra högsta grad.

Nåväl det blev två tuffa men underbara dagar med ett gäng likasinnade där det känns som om hjärnan vänts ut och in och förmodligen blivit lite klokare...

Nu gör jag helg och vilar hjärnan med lite tapetsering och inredning, lite skönt meditativt sådär...och jo...ja...lite vin tänkte  jag hälla i mig å...kanske kroppen får sig en omgång på söndag...

Ha det gott alla!

//M

2 kommentarer:

annelie sa...

En bra vecka alltså! Visst är det underbart när man blir bekräftad OCH uppskattad!
Att man sen lär sig lite mer om sig själv samtidigt är ju bara en bra bonus.

Rantamor sa...

Kul att dina dagar i stora staden blev så positiva.
Säker gott att lära sig vad man gjort för bra och vad man kan förbättra.
Kanske något alla skulle få lära sig i livet, många tror att dom är fullkomlig utan att veta att dom har mycket kvar att lära.

Nu var det säkert skönt att komma hem till dina killar...ha en finfin helg och hoppas att tapetseringen går bra....

Kram.