lördag 18 februari 2012

snöstorm, abstinens och operation Thai....

Snöstormen gör sitt bästa för att lägga Tomtebolyckan i sin vita vagga, killarna laddar inför Melodifestivalen med att göra fruktsallad, jag ska snart lägga sista touchen på räksoppan, hälla upp ett glas chardonnay och njuta ihop med långe mannen....det är livet det...på en pinne...trots snöoväder....

Långe mannen slutade snusa i måndags, och med visst tvivel konstaterar jag att han verkar fixa det, måndagkväll gick han och lade sig halv nio efter att likt en knarkare på avvänjning suttit och kliat sig frenetiskt, plockades med händerna på inbillade dammkorn, tisdagkvällen kunde jag skönja en viss irritation hos den abstinensdrabbade mannen och onsdagen gjorde vi klokt i att spendera på varsitt våningsplan.
Men nu är det lördag och banne mig, jag tror han är rätt normal idag...vad nu definitionen normal säger om en person... :-)

Jag har inlett nedräkning nu också....tre veckor kvar på det som upptagit halva mitt liv och hela mitt engagemang... Har provkört lite på mitt nya jobb med en tvådagars konferens samt ett besök i kulisserna och nu börjar jag längta lite efter att få köra igång. Jag känner mig färdig med mitt nuvarande jobb, det mesta är rensat och städat, inga lik i garderoben...tror jag...Tre månaders skillsmässa med mina tjejer är snart över och framtiden får utvisa hur relationerna kommer att utveckla sig vidare.

Idag har vi kikat lite på Långe mannens förestående 40 års resa också...han har varit inställd på en öluff i grekiska arkipelagen, men efter att jag pratat med en konkurrerande kollega så sjösatte jag plan Thailand här i veckan. Så nu sitter jag med fingret över boka knappen för att köpa mig tre flygstolar med Thai airlines, ska bara vänta in mannen tills han också förstår att Koh Samui is the shit!  Det brukar ta några dar... ;-D

Ikväll är det räksoppa på menyn, har blivit som morsan och kan inte kasta räkskalen efter gårdagens räksmörgås, så det har kokats fond a la Mannerström...hmmm...heter han det...aja...gott ska det bli iaf.
Skjut mig den dagen jag måste baka Maränger när jag har äggvita över...

Idag har vi förövrigt haft "göra-vad-man-vill-eller-inget-alls-dagen" här på Tomtebo, vilken har förlöpt utan komplikationer, ibland behöver man en dag utan måsten för att må bra, hatar alla måste och borden, vem fan säger vad man borde göra?
 Vem bryr sig egentligen om det är lite dammigt? Vem bryr sig om man måste börja välja nödfallstrosorna i byrån? De med tvivelaktig passform, obefintlig resår och en färg som om man kisar skulle kunna vara lila?
Nä vi har struntat i allt, myst omkring i velourkostymen och fårtofflorna, druckit för mycket kaffe, småtjyvat av kvällens godis och den mesta ansträngningen har varit i att se Johan Olsson slå Pillernånting italienaren i skidor och fått lite lagad mat i kropparna med jämna mellanrum.

Nu laddar lillongen med dans till Michael Jacksson inför Mellot och själv ska jag nog fylla på vinglaset.

Trevlig kväll på er!

//M

3 kommentarer:

Carina sa...

Låter härligt! Trevlig kväll o fortsatt helg!
Kramar från Åivo.

Rantamor sa...

***gapskratt***
klart du ska baka maränger...hahaha
Näe skojade bara,
igår när jag gjodre fromagen så SLOG jag bort två äggvitor...
jag tordes du ser jag ha vuxit på mig.
Men du tryck nu på åka knappen...
Kul läsning äpplet har inte ramlat så långt från päronträdet.

Kramen.

Camilla (Rantis) sa...

...jaha....här finns en till som mår dåligt i fall hon slänger ner räkskalen direkt i komposten....måste ju bli ett fondkok först....
Å damm...ja de finns det gott om....å velour böxan, de e fortfarande på...
=)