fredag 23 december 2011

Bekänna färg...

Ok nu har jag bestämt mig, blev ingen lång cliffhanger, sådär framåt våren, jag tror överraskningsmomentet skulle gått om intet då, så jag tänker berätta...iaf lite...

Jag har haft ett helt underbart jobb i 18 år, de chefer jag har haft har trott på mig och låtit mig utvecklats. Ibland brukar jag säga att den Malin som arbetar har glidit genom arbetslivet på en räkmacka, på något underligt vis har det mesta jag föresatt mig gått min väg, inte bara genom ren skär tur utan också genom en rejäl dos envishet, målmedvetenhet, beslutsamhet och ett finskt jävlar anamma....Så det är med sorg jag tänker berätta att jag kommer att sluta om några månader.
Jag kommer att sakna alla mina fantastiska, starka brudar på butiken, alldeles förfärligt, dom är ett gäng helt underbara individer, alla, var och en med starka egenskaper som gemensamt med ett fantastiskt driv har tagit butiken dit den är idag. Mina superlativ räcker inte till för att beskriva dem, men de har varje dag inspirerat, ifrågasatt och fångat dagen.
Jag kommer att sakna alla starka, drivande och inspirerande kollegor i Bc gruppen.
Min tacksamheten är stor för att jag givits chansen att få växa och utvecklas inom ett starkt företag med ett sånt driv och frammåtanda, men  nu känner jag att det är dags att gå vidare.

Vad ska jag göra istället då? Jo jag har fått ett jobb som kommer att ge mig en stor utmaning, som gör att jag måste lämna mitt "trygga rum" som jag just nu lever i. Lite märklig inställning man har egentligen, när man äntligen nått det man suktar efter,  när man nått de mål man satt upp, då måste man förändra och jaga nya. Men jag tror att detta blir på ett annat sätt, mer fokuserat och på ett sätt där jag får använda och utveckla mina styrkor.

Jag tänker som ni märker inte nämna var jag hamnar, men är ni nyfikna så finns det många sätt att fråga mig på tu man hand! :-)

Ha nu en synnerligt härlig och skönt ledig jul alla, själv ska jag njuta av det goda liv jag lever tillsammans med mina kära.

//M

4 kommentarer:

Carina sa...

Känns det är rätt, så är det med största sannolikhet ett riktigt beslut! Lycka till med det nya jobbet o de nya utmaningar det för med sig, sen när det blir dags!

Önskar hela familjen en skön o lugn julhelg! Många kramar från oss i Åivo.

Rantamor sa...

Tassade in här på julaftonsmorron medan risgrynsgröten puttrar på spisen...
alla sover i enslig vrå...
näe hoppas verkligen dom hittat sina sängar...
det snarkas rejält uppe iallafall.
Jag vaknade 4 imorse...
är inte jag för gammal för att tomtevänta???

Ha nu en underbar julafton å pussa på Colin från Mommo å Moffa.

Rantamor sa...

Förresten glömde...
hälsa alla i Kråken GOD JUL...

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

God fortsättning !

Så trevligt Du skriver.
Önslar Dig lycka till med nya jobbet.

Aldrig bra vara för länge på ett och samma, så Du gör alldeles rätt i att byta.

kram Mi